Газираните напитки набедени и за астмата
Снимка: Dreamstime
|
Газираните и подсладените напитки са част от ежедневието ни, обичаме ги, утоляват жаждата ни, но... вижте само някои от проблемите, които могат да ни причинят – високо кръвно налягане, диабет, затлъстяване, а според най-новите изследвания и астма!
Австралийски екип от учени от Университета в град Аделаида установил, че прекомерната консумация на подсладени безалкохолни напитки е свързана с повишен риск от астма и хронична белодробна обструктивна болест (ХОББ), при която дихателните пътища се стесняват и до белите дробове не достига достатъчно кислород.
Специалистите направили телефонна анкета с близо 17 000 души над 16-годишна възраст в рамките на 24 месеца. Участниците отговаряли на въпроси, свързани с консумацията на безалкохолни напитки като кола, лимонада и подсладена минерална вода. Резултатите от проучването показали, че един на всеки десет участници, пие по повече от половин литър на ден от тези напитки. А от тези, които прекалявали с газираното 13,3 процента имали астма, а 15,6 процента - хронична обструктивна белодробна болест. Явно колкото повече пием - толкова по-голям е и рискът да се разболеем!
Като се има предвид, че и пушенето допълнително увеличава риска от двете белодробни заболявания май най-добре е, ако искаме да сме здрави – да спрем цигарите и газираното и да наблегнем на водата и природосъобразното хранене. Ех, живот!
5 съвета за правилна почивка















Премахнат поради нарушение на правилата на сайта
Премахнат поради нарушение на правилата на сайта
Премахнат поради нарушение на правилата на сайта
Премахнат поради нарушение на правилата на сайта