IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Генетична връзка обединява някои от най-честите психични заболявания

4 март 2013 06 20

Два генетични маркера обединяват психични разстройства

Снимка: Dreamstime

Най-често срещаните психични разстройства и нарушения на развитието имат общ генетичен корен. Учени открили връзка между аутизма, дефицита на внимание, хиперактивността, биполярното разстройство, депресията и шизофренията. Констатациите на Massachusetts General Hospital в Бостън могат да предизвикат истинска революция, свързана с начина, по който досега се е гледало на тези медицински състояния.

Екипът от учени, начело с доктор Джордан Смолър, сканирали генетичния код на повече от 33 000 пациенти с психични разстройства, както и на 27 888 напълно здрави хора. Те открил четири генетични варианта, свързани с шестте заболявания. Въпросните маркери се срещали по-често при хора, страдащи от едно заболяванията, отколкото при здрави хора.

По-специално изследването открило мутации при два гена, които помагат за балансирането на калция в мозъчните клетки. Една от ролите на калция е да съдейства за комуникацията между клетките. Проучването е най-голямото изследване на генетичните връзки и влиянието им върху психичните заболявания, правено някога досега.

Според изследователи новото откритие може да проправи пътя на лекарите към нови лечения за едни от най-често срещаните психични разстройства, пише вестник Daily Mail. Досега винаги се е смятало, че тези заболявания имат определени припокриващи се симптоми, но не и еднакви генетични маркери.

Автор на статията:
Милена Алексиева