Вход / Регистрация

10 плюс 1 съвета за спокойна менопауза

Страничните ефекти на менопаузата могат да влудят и най-спокойната жена. Спасение има, трябва само малко да смените режима си на хранене и живот
След тежкия няколкогодишен период на пубертета, когато всички хормони скачат, падат, лутат се и изобщо – търсят своето място под слънцето, менопаузата е поредното изпитание за женския организъм.

По време на менопаузата тялото на жената спира да произвежда женските хормони естроген и прогестерон, което води след себе си редица промени в организма.

Освен че цикълът спира, заради ниското ниво на хормоните се появяват горещи вълни, намалява желанието за секс, могат да се получат и усложнения на пикочната и половата система.

За щастие, в днешно време хормонално-заместителната терапия е изключително добре развита и с нейна помощ страничните ефекти на спирането на месечния цикъл намаляват значително.

Качеството на живот също остава такова, каквото е било и преди настъпването на менопаузата.

Освен таблетките, които могат да се взимат само от жени, които няма други здравословни проблеми, можете да намалите симптомите на менопаузата и като промените съвсем леко начина си на живот и отново да се радвате на живота без горещи вълни и депресивни състояния.

Какво да направите:

1. Пийте повече витамини. За тази възраст са подходящи витамин В комплекс, калций, магнезий и цинк. Разбира се, посъветвайте се с лекар преди да започнете да пиете добавките.

2. Пийте минерална вода или филтрирайте водата от чешмата. Хлорът, който се слага във водата е безвреден по принцип, но при жени в менопауза действа върху центъра за коригиране на температурата.

3. Пушенето и пиенето на твърд алкохол са по принцип вредни, но през менопаузата направо трябва да ги забравите. Не и бирата, обаче, която е благодат за жени над 50 години заради съдържащите се в нея съставки.

4. Наблегнете на пилешкото, пуешкото, заешкото и агнешкото месо, останалите натоварват прекалено много организма.

5. Оставете настрани и затоплящите, пикантни подправки и наблегнете на охлаждащите, като джоджен, мента, копър, магданоз.

6. От млечните продукти подходящи са киселото мляко, изварата и сиренето. Те трябва да присъстват абсолютно всеки ден в менюто ви заради съдържащия се в тях калций. Прясното мляко можете да оставите настрани, защото то образува специфичен слой в стомаха, който натоварват имунната система.

7. Използвайте студенопресован зехтин и масла за готвене, олиото и без това не е полезно.

8. Шоколадът трябва да е само черен – със 70 и дори 85% какао. Когато свикнете с горчивия вксу, едно блокче ще ви е достатъчно да се почувствате нов човек.

9.Тренировките също са много важни. С тяхна помощ ще укрепите костната си система и ще поддържате тялото си в добра форма. Тичането сутрин или вечер по хладно ще ви помогне да се разтоварите от напрежението и да подобрите настроението си.

10. А когато усетите горещите вълни да прииждат към лицето, гърдите и раменете, направете си студен шейк с много лед и плод, разбити на сняг в блендер или домашен робот.

Ние бихме добавили само – не забравяйте секса. Не се отказвайте от най-доброто лекарство срещу всичко, с негова помощ ще се почувствате отново на 25.

Петя Великова e завършила Нутриционистика в Мериленд, САЩ. През септември ще специализира хомеопатия в Оксфорд. Редовен читател и участник във форума на Tialoto.bg, позната с ника Yana.



Коментари (3)
ilianapetrova.dineva ( преди 10 месеца )

Търся мнение за хормонозаместващата терапия

0 0
Велина ( преди 10 месеца )

Има толкова хубави продукти на растителна основа, с които няма да усетите прехода - напр. Ремифемин

3 1
доктор нели ( преди 1 година )

мила петя, нищо ново и интересно не прочетох в статията ти . Просто си преписала някоя статия...Пък фукнята какво и къде си завършила и какво и къде смяташ да специализираш просто ме разсмя.Аз пък съм зъболекар, завършила и специализирала в София- България и определено съм отличен зъболекар и лекар!Добрия специалист винаги гони високо ниво в работата си ,дори когато просто дава съвети.

9 2
Коментирай
Потребител:
Текст:

Моля, въведете кода в полето *



 


Кои храни зареждат мъжа с енергия? Кои храни зареждат мъжа с енергия?
Зърнени бисквити и мляко

Опасностите на пролетните празници Опасностите на пролетните празници
За какво да внимаваме на празничната трапеза?

Безсънието увеличава риска от инфаркт Безсънието увеличава риска от инфаркт
Използването на таблети и телефони преди сън може да бъде лошо за здравето ви

Добавки и медикаменти за по-добра борба срещу заболяванията Добавки и медикаменти за по-добра борба срещу заболяванията
Кои са перфектните комбинации според експертите

Виж още