Закуската е най-важното ядене за деня. Знаете го и все пак решавате, че ще отслабнете, ако вместо сандвич или мюсли хапнете ябълка? Закуската е първият източник на енергия за организма за деня и ако не му я доставите следва верига от негативни реакции в тялото.

Ето и кои са те:

Пада кръвната ви захар

Изследване, публикувано в Journal of Frontiers of Human Neuroscience показва, че закусването помага за възстановяването на гликогена в тялото и стабилизиране на нивата на инсулина. Ако заредите с глюкоза организма, ще усещате остър глад през остатъка от деня.

Метаболизмът ви се забавя

Има доказателства, че ранното хранене може да подсили метаболизма ви и да насърчи горенето на повече калории през целия ден, твърди изследва не в сп. International Journal of Obesity. Когато оставите тялото без храна дълго време, то изпада в режим на защита и започва да складира калории (както организмът на мечките се подготвя за зимния сън).

Още по темата

Хормоните на стреса скачат

Закуската има положителен ефект върху кортизола, един от основните „хормони на стреса“, произвеждан от надбъбречните жлези, се казва в проучване, направено в Университета на Тексас в Остин. Кортизолът има много функции, включително помага на организма да използва захарта (глюкоза) и мазнините за енергия и отговаря за чувството на тревожност и напрежение.

Сърцето също страда

Редовното пропускане на закуска може да ви направи по-податливи на напълняване и да увеличи риска от сърдечни заболявания, затлъстяване, високо кръвно налягане, висок холестерол и диабет, се казва в официално съобщение на Американската сърдечна асоциация.

16-годишно проучване на университета Харвард, в което участие са взели близо 27 000 мъже на възраст 45-82 години, показва, че тези, които пропускали закуска всеки ден, са били 27% по-застрашени от инфаркт или смърт в резултат на коронарна болест на сърцето.