Дните на менструация никога не са забавни, но през януари те са едва поносими.

„Покрай празниците настъпват някои смущения в ендокринната система, което води до това обостряне на цикъла.“, сподели пред Daily Mail Onlinе хормоналният специалист и експерт по хранене Алиса Вити.

Ето и какви са причините според дамата:

1. Стрес и умора по празниците

Цялото суетене около празниците – пътуване, чистене, пазаруване, срещи с нови хора, недоспиване, преяждане и пиене на алкохол... това води до стрес, който „краде“ от прогестерона на организма, за да образува повече кортизол (хормон на стреса).

Именно прогестеронът е това, което овладява високите нива на естроген – причина за най-неприятните неща по време на менструация като наддаване на тегло, предменструален стрес, спазми, изтощение, лоша кожа, подуване на гърдите и ниско либидо.

Това може да потисне овулацията и да забави лутеалната фаза (която предхожда менструацията), като често влошава симптомите и забавя периода, което води до повече стрес.

2. Промени в храненето

„По празниците се тъпчем с повече мазно, сладко, алкохол, рафинирани захари. Те повишават отделянето на градивни елементи (витамини и минерали) от организма, от които той се нуждае. В резултат кръвната ви захар започва да играе и изтощеното тяло, лишено от полезни съставки, поема всички негативни ефекти на менструацията, което я прави доста болезнена и неприятна“, обяснява Вити.

Какво може да направите, за да облекчите положението?

Вити препоръчва да поемате повече витамини и минерали през януари, за да подсилите организма. Тя съветва жените и да внимават с какво се хранят, да спят достатъчно.

„Йогата и леката физическа активност също помагат да се овладеят нивата на кортизола, за да се облекчат крампи и стрес по време на лутеалната и менструалната фази“, коментира Алиса.