Има куп реклами, които обещават да изглеждате като 20-годишна и да върнете свежестта и еластичността на кожата. Някои от тях са за процедури, други за продукти, трети за цели операции. Да, част от тях работят. Но не забравяйте, че красотата и здравословния вид не са продукт само на лекари и козметика, а преди всичко на вашите навици (хранителни и ежедневни) и гени. Ето и кои са 7-те най-важни и базови съвета, които трябва да следвате според експертите за красива и млада кожа:

1. Слънцезащита

Много жени ползват продукти със слънцезащита само през лятото. Слънце обаче има целогодишно и вредните UV-лъчи вредят на кожата през цялото време. Наясно сме, че искате хубав тен, затова намалявайте фактора постепенно, но започнете с 30 или 50 в зависимост от състоянието и нуждите на кожата ви. Консултирайте се с лекар и пазете с повишено внимание бенки, петна, лунички и татуировки!

2. Ползвайте ретиноиди

Той е форма на витамин А и по естествен начин изчиства кожата. Ретиноидите помагат на мъртвите кожни клетки да не запушват порите, стимулират образуването на колаген, изчистват кожата и отстраняват фините бръчки. Много продукти против стареене съдържат ретиноиди. За да откриете най-подходящия за вас, се консултирайте с вашия дерматолог.

3. Спете добре и се хранете правилно

Качественият сън осигурява води до оптимизирано кръвообращението към основните органи (включително кожата ви!) и да дава възможност на тялото да започне регенеративни процеси и обновяване на клетките. Лишаване от сън води до повишаване на кортизола, вследствие на което може да се активират възпалителни процеси, засягащи кожата като псориазис или екзема.

По отношение на вашето хранене: За здрава и хубава кожа изберете храни с високо съдържание на антиоксиданти (като плодове, спанак и листни зеленчуци), храни с омега-3 (орехи, дива сьомга и скумрия), напитки като зелен чай, и избягвайте високо-гликемични и преработени храни (като сладкиши, бонбони, сода и преработени храни). Не забравяйте да пиете много вода!

4. Не пушете

Тютюнопушенето вреди не само на здраве, но и причинява преждевременното стареене на кожата и образуването на бръчки. Тютюнопушенето причинява по-ранни и по-дълбоки бръчки, неравен тон на кожата, увиснала кожа, линии около устата, опетнени пръсти и нокти и изтъняване на косата. Ако искате да изглеждате млади, не пушете!

5. Хидратирайте

Често забравяме да хидратираме лицето си, а има и други области като ръцете и краката, които се нуждаят от хидратация, особено през зимата и лятото. И не забравяйте врата си. Тази област често е игнорирана, а е издайник на възрастта.

6. Намалете стреса

Стресът от всякакъв вид (психически, емоционален, физически, екологичен) създава свободни радикали и оксидативно увреждане, което води до високи нива на възпаление в тялото ви. Той повишава и нивата на кортизол (хормон на стерса), който разгражда колагена и еластана в кожата и увеличава омазняването ѝ.

7. Антиоксиданти

Помислете как вашата нарязана ябълка или авокадо започва да се превръща в кафяво. Това се дължи на окисляване. На клетъчно ниво на кожата ни, свободните радикали причиняват оксидативно увреждане, което може да доведе до ускорено стареене и разпадане на епителните клетки.

Антиоксидантите са важно оръжие в борбата с тези вредни процеси. Можете да заредите тялото с естествени антиоксиданти като залагате на храни с високо съдържание на витамин С и Е, селен и CoQ10. Локални антиоксидантни серуми или лосиони могат също да бъдат полезни, но се уверете, че ги прилагате върху почистена кожа, за да увеличите максимално възможността за проникване.