Смята се, че колкото по-концентриран е цветът на една храна, толкова по-хранителна е тя. Най-често срещаните природни храни са зелени, червени и жълти.

В този материал ще се спрем на червените храни.

Ето и кои са ползите от тях.

Антоцианин – растителен флавомоид със силни антиоксидантни свойства, който дава червения цвят на храните. Също така тези продукти са източник на ликопен – антиоксидант, известен със своите противоракови свойства.

Ключът към здравото сърце е балансирано кръвно налягане, което се постига и благодарение на калий. Може да си го набавите от червените натурални хранителни продукти. Тялото ви се нуждае и от редица витамини, сред които A и C. Те намаляват риска от рак, сърдечносъдови болести и артрит. Важни са и за здравия вид на кожата, косата и ноктите.

Още по темата

Червените храни повишават имунитета. Електролитите пък помагат на клетките на тялото да изпълняват основни функции. Червените храни са пълни с калий, натрий и магнезий. Те спомагат за регулиране на нивата на кръвното налягане.

Флавоноидите осигуряват антиоксидантен ефект на нашето тяло. Намират се най-вече в наситеночервените храни. Те са източник на кверцетин – флавоноид, който намалява симптомите на алергии и други здравословни проблеми като астма.

Заредете хладилника с домати, череши, ябълки, червен лук, ягоди, сливи, червени чушки, червен боб, диня, червено зеле и всички червени сезонни плодове и зеленчуци и ще видите как здравето и теглото ви видимо ще се подобрят.