След поредния тежък работен ден искате просто да хапнете и да се мушнете в леглото. Но много от вас не могат да заспят въпреки преумората и изтощението. Учените смятат, че зад инсомнията може да стоят сериозни причини като високо кръвно налягане или диабет. Храната обаче също има значение и може да не ви позволява да се отпуснете и да спите като бебе.

1. Захарни изделия

Те са калорични и дават много енергия, която не изразходвате. Сърдечният ритъм се повишава и сънят няма как да дойде.

2. Цитруси

Цитрусовите плодове причиняват киселини, които може да разстроят стомаха ви и да причинят дискомфорт особено през нощта.

3. Алкохол

Скорошни изследвания показват, че алкохолът помага да спите дълбоко в първата част на нощта, но нарушава съня през втората.

4. Пикантни храни

Пикантните храни затрудняват храносмилателната дейност, което води до инсомния. Те могат да влошат гастроинтестиналните язви и да причинят киселинен рефлукс.

5. Черен шоколад

Тъмният шоколад съдържа високи нива на кофеин, които могат да ви държат през нощта. Също така съдържа теобромин, съединение, което има ефект, подобен на кофеина.

6. Кафе

Кафето е един от най-големите източници на кофеин, което може да ви държи будни цяла нощ, ако го консумирате от обяд нататък. Кофеинът също така има диуретичен ефект, който увеличава честотата на уриниране.