Когато се подлагате на някакъв хранителен режим (детокс, диета и т. н.) почти веднага се обръщате към плодовете. Те са източник на много витамини, фибри, минерали и други полезни съставки, но не забравяйте, че те съдържат и захари (под формата на фруктоза). Така че не само качеството, а и количеството има значение.

Ето някои плодове, които може да си позволите да хапвате в по-големи дози (не повече от 400-500 грама на ден):

1. Праскова (58 калории в средно голям плод/40 калории на 100 г.)

Плодът съдържа 2 г фибри на порция, много витамин А и С и е перфектен за междинна закуска или като добавка към салата.

2. Грейпфрут

Грейпфрутът е източник на фосфор, желязо, калций и витамин А. Той е с най-голямо съдържание на витамин С от всички плодове, а консумиран с ципата, доставя и фибри. Половин грейпфрут съдържа 37 калории.

3. Диня (30 калории на 100 г.)

Динята съдържа много фибри и вода (92 %), така че лесно допринася за това да поемете препоръчителните за организма 8 чаши вода дневно.

4. Пъпеш

Този плод съдържа 90% вода. Една купичка от него ви дава 60 калории както и 11% от калия, от който тялото се нуждае.

5. Ягоди

Шепа ягоди съдържа 50 калории, а също така и над 100% от необходимото количество витамин С.

6. Нектарини

В една нектарина има около 60 калории, 2 г протеин и около 8 % от необходимия на тялото калий.