Няма значение каква диета правите, количеството е наистина важно. Колко обаче е достатъчно? Когато пред вас стои порция спагети или шоколадова гофрета, можете ли да кажете НЕ, след като погълнете половината?

Истината е, че размерът на порцията е строго индивидуален. И понякога в малките порции може да има два пъти повече калории, отколкото в по-големите. Как да се храните здравословно и да не поемате излишни калории. Вижте съветите на експерта по хранене Джули Ъптън, автор на книгата „Appetite for Health“.

1. Намалете подправките

Заменете олиото със зехтин, ограничете солта (тя помага за задържане на течности), забравете за майонезените и другите висококалорични сосове – добавяте само 2-3 лъжички, а салатата ви скача с 250-300 калории отгоре.

2. Не яжте „диетични“ храни

Консумацията на нискокалорични и безглутенови продукти е най-лесният начин да преядете. Изследване на университета Корнуел показва, че хората, които смятат, че се хранят с диетични храни, поглъщат с до 28,4 % повече калории от останалите. Междувременно много от пакетираните диетични храни са бедни на хранителни съставки и не успяват да ви заситят. Резултатът е, че поемате много повече храна, тъй като постоянно сте гладни.

Още по темата

3. Пълнете половината от чинията си със зеленчуци

Когато слагате храна в чинията си, следвайте едно правило: пълнете половината чиния със зеленчуци, една четвърт с протеини и една четвърт с нишесте, съветва Кети Гънс, автор на „The Small Change Diet“.

„Зеленчуците играят важна роля в размера на порцията. Ако махнете нещо от нея като въглехидрати или мазнини, трябва да го замените с друго, което да предотврати бързото огладняване. Зеленчуците заемат място в чинията ви, което води до „психологическа ситост“. А високото им съдържание на фибри води до физическа ситост“, обяснява Гънс.

4. Кога трябва да заложите на по-голяма чиния

Със сигурност сте чували, че яденето в малки порции може да ви помогне да регулирате теглото си. Но понякога може да си позволите и по-голяма чиния, особено когато я пълните със салата!

5. Режете храната преди да я поставите в чинията

Изследване на университета в Аризона показва, че ако режете храната си, тя заема повече място в чинията ви – например ако накъсате пилето или нарежете картофите, порцията ви ще изглежда доста по-голяма.