Да менажирам времето си беше едно голямо предизвикателство за мен.

Вероятно всеки си е задавал въпроса как да постигнем правилно разпределение на времето при натовареното работно ежедневие, когато имаме множество задължения, които да свършим, но не намираме малко време за своята любима тренировка.

Още по темата

Аз успях да си организирам времето по най-добрия начин, когато си отговорих на следните въпроси: „Какво искам да получа от живота?“, „Искам ли промяна?“, „Как да намеря време за спорт между работа, приятели, семейство?“.

И след което да действам – решително, творчески и резултатно. Направих си план, с който да си организирам правилно деня така, че да намеря време и за една тонизираща тренировка преди или след края на работния ден, в зависимост от ангажиментите ми:

1. Моите лични и професионални цели и влиянието на фактора „Време“

Имам 168 часа на седмица, от които трябва да извадя работа 40 часа на седмица, следене на новини пред телевизора и сърфиране в социалните мрежи още 10 часа, уроци, курсове и следване на Докторантура, която ми отнема допълнително от времето още 20 часа. Останалите 98 часа използвам пълноценно за други цели, като една от тях е 3 – 4 часа тренировка на седмица. Тренировките ми са три пъти в седмицата по 1 час на ден.

2. Моят ден преди и след

В началото си измислях причини, за да не тренирам, „нямах време“, „Работата ме изтощаваше и спортът не ми беше приоритет“. Само че спортът е този, който помага на тялото да се освободи по-бързо от стреса и ни прави по-издръжливи на него. Сега спортът ме прави по-силна и по-здрава, защото се храня и тренирам правилно, което ми дава повече енергия. Това пък ме прави способна да се радвам на племенниците и семейството си, а не да се чудя какъв лекар да търся. Най-интересното е, че открих, че при спортуване се отделя хормон, който помага на тялото ми да поддържа вътрешен баланс, т. е. да елиминира последиците от другите хормони, отделени, когато сме под стрес, като адреналин, кортизол и др. И не на последно място, при спортуване се освобождават ендорфини, които ни карат да се чувстваме добре и щастливи.

3. Кои са „крадците“ на моето време и как да се справя с тях?

Много е трудно да елиминирам причините, които ме карат да не отида да тичам в парка или да спортувам във фитнес залата след края на дългия работен ден. Затова основното нещо, което правя, е да приема, че това е задача от дневните ми задължения и трябва да я отхвърля, което ми коства едва само един час. Толкова, за да прекарам в спортната зала или в парка.

4. Колко е важен балансът между „работа и тренировка“, за да изглеждам добре?

Споменах, че една тренировка отнема около 3 часа на седмица. Как успявам да я вмъкна в работния си ден – вече изключително лесно. Сутрин, когато излизам за работа, взимам с мен тениска, клин и чифт маратонки UltraBOOST X, които са леки и доста меки, защото са изработени от материя, която не позволява да се деформират и в същото време не заемат голямо пространство в чантата, която нося в офиса. След края на работния ден аз нямам извинение, че нямам екип и единственото нещо, което ми остава да направя, е да спортувам здраво. Така управлявам времето си по балансиран и интелигентен начин, като намалявам часовете, прекарани пред екраните и живея здравословно.