IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Домашният любимец помага на децата с аутизъм

14 август 2012 05 20

Отглеждането на животно в дома помага за развитието на социалните умения и засилва семейните връзки

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Изследователи са открили, че децата, страдащи от аутизъм могат да подобрят общуването си, ако имат домашен любимец, след като навършат 5 г. Децата, имащи животно, стават по-способни да споделят и да показват отношение и чувства, в сравнение с тези, които не са общували с такова.

Според екипът от болничния изследователски център на Брест, Франция, провел проучването, такова развитие не се наблюдава при децата аутисти, които живеят в дом, с наличие на домашен любимец от раждането си. Те смятат, че животното, внесено в семейството по-късно, носи заряда на нещо ново, докато едновременно с това заздравява контакта в семейството, провокирайки взаимодействието между членовете му.

Д-р Марин Гранджордж и колегите му провеждат две изследвания, публикувани в медицинския журнал PLOS ONE. В първото, те анализират 24 деца с аутизъм на средна възраст около 11 години, ходещи на градина във Франция. Половината от децата са получили куче, котка или заек, след като са навършили 5-годишна възраст, а останалата половина никога не са имали домашно животно.

Родителите попълнили подробен анализ на поведението на децата си, когато те навършват 5 години и още веднъж по време на изследването. Резултатите разкриват, че децата с животни стават все по-добри в споделянето на храна или играчки със семейството си или други деца и показват значително подобрение в способността си да предлагат утеха на страдащи или тъжни индивиди.

Второто проучване обхваща 8 деца аутисти, имащи домашен любимец в дома от раждането си и 8 други, които никога не са имали такъв, като при тях подобни резултати не се забелязват. Учените доказват,че децата прекарват повече време в игра и галене на животното, ако влезе по-късно в живота им вместо ако винаги са живели с него.

У децата, получили домашен другар по-късно, дори се забелязва развитие на черти като повишено самочувствия и съпричастност.

КоментариКоментари