Ниските нива на серотонин афектират всичко – апетита, цикълът на съня, паметта, либидото и разбира се настроението. Неслучайно той е наричан „хормонът на щастието“. Преди няколко години учени дори доказаха, че серотонинът може да се натрупва физически като плазмено вещество и да предпазва не само ума ви от депресия, а и органите, поддържайки алкална среда в организма.

Ето как по естествен начин да увеличите производството на невротрансмитера в тялото:

1. Увеличете приема на триптофан

Това е аминокиселина, която е жизненоважна за производството на серотонин., така че ако увеличите количеството, ѝ, ще повишите и неговото. Веществото се намира в храни като немазно месо, яйца, млечни продукти, ядки и семена.

2. Запазете си час за масаж

Масажът отпуска не само тялото, а и ума. Изследвания показват, че след масаж нивата на серотонин се увеличават с до 30 %, вероятно заради намаляването на хормона на стреса кортизол.

Още по темата

3. Взимайте витамин В

Всички витамини от В-групата помагат за доброто ви настроение, но най-важни в този случай са В6 и В12. Има дори доказателства, че приемът на витамин В може да лекува депресия.

4. Стойте на слънце

Когато сте на открито и особено на слънце, вие увеличавате производството на серотонин. Стойте поне 20-30 минути на ден навън.

5. Слушайте любима музика

Музиката отдавна е с доказани терапевтични и успокоителни свойства. Тя също така може да провокира емоции. Слушането на любимата ви музика не само може да подобри настроението и да ви зареди с енергия, но и да повиши производството на серотонин.

6. Увеличете магнезия

Магнезият има влияние върху серотониновия баланс, но също така контролира кръвното налягане и функцията на нервната система. Магнезий може да намерите в зеленолистните зеленчуци, бобовите култури и бананите.

7. Упражнявайте се повече

Всичко, което кара сърцето ви да бие по-бързо, повишава серотонина в тялото. Освобождаването на ендорфини също ще ви накара да се чувствате чудесно. Най-добрият вариант е да спортувате на открито.