Много често в забързаното ежедневие няма време за закуска или обяд. За да избегнете трафика, тръгвате бързо на работа и ядете сандвича, докато шофирате... или докато висите на спирката на крак или седите в метрото. Това може и да ви пести време, но „разхищава“ здраве. В резултат на този вреден навик получавате киселини, лошо храносмилане, подуване, газове, запек и дори покачване на килограмите.

Вижте по-детайлно защо винаги трябва да намирате време да се храните спокойно на уютно място и без напрежение.

Подуване

Това е най-големият проблем за хората в движение. В стремежа си да спестите време, държите храна в колата или се храните основно с неща, опаковани в кутии, така че да ядете докато сте на крак. Храната изисква спокойно тяло, за да се усвои правилно. Тялото ни е предназначено да използва тази храна, за да произвежда енергия, но това не може да се случи, ако не давате почивка на стомаха си.

Киселини/киселинен рефлукс

Изпитвали ли сте усещане, че храната не желае да слезе в стомаха ви дори 1-2 часа, след като сте хапнали? Това е начин на тялото ви да ви покаже, че нещо не е наред. Вероятно сте се хранили в движение и стомашните ви сокове са били раздразнени и не са могли да си свършат работата. Отново това е свързано с липсата на спокойствие на тялото, необходима на храносмилането.

Влошено храносмилане

Случвало ли ви се е да усещате как храната ви се търкаля в стомаха и не желае да се смели на по-дребни частици? Отново стомашните сокове не могат да си свършат работата и дори не могат да се съберат в стомаха в необходимото количество, за да започне разграждането. Когато тялото е в движение то не успява да секретира достатъчно стомашни сокове.

А ако ядете пикантни или пържени храни, ще му бъде още по-трудно да ги смели.

Разстроен стомах

Пиенето на мляко набързо и на крак (както и други млечни продукти като шейкове) може да разстрои стомаха ви и дори да провокира гадене. Това е така, защото млечните вещества са трудносмилаеми. Млякото трябва да се консумира спокойно, без значение в каква форма.

Често уриниране

Кафето и чаят са по-често консумирани от водата в ежедневието ни. И най-често това се случва на крак и в движение. Кофеинът обаче е диуретик и това води до повишаване на пикочната активност. Поемайки го в движение, може да увеличите и киселинността в тялото.

Газове

Независимо колко се опитвате да се контролирате, газът, останал в тялото ви, може да ви накара да се чувствате неудобно. Ако имате навика да пиете кофеинови и газирани напитки в движение, шансовете да изпитате този дискомфорт са по-големи.