Сладките изкушения са примамливи, както за щастливи времена, така и в тежки моменти. Кой не обича шоколад? Сладолед? Кексчета? Но понякога това средство на удоволствие може да претовари вашата система и да ви накара да се чувствате уморени, бавни, некомфортно в кожата си. Вместо да проклинате и да се наказвате за това, че сте изяли толкова много торта, има решения за разреждане на захарта в организма ви.

1. Раздвижете се

Проучванията показват, че имате склонност да посягате към сладки храни повече, когато сте подложени на стрес или депресия. За да се предпазите от подобни състояния, движете се и подобрете дишането си. Гладът ви се обостря, когато нервите ви са подложени на стрес. Най-добре е да се успокоите с медитация, йога, танци или друга дейност, която помага да отпуснете напрежението.

2. Сгответе си нещо

Ако сте прекалили със захарта, желанието ви за чипсове, бисквитки и други пакетирани и не особено полезни храни се увеличава. По-добре си сгответе нещо вкусно, но полезно!

3. Заредете се с протеини и фибри

На тялото му трябва време да смели фибрите и протеините. Това, от своя страна, спомага за стабилизиране на нивата на кръвната захар. Подсигурете си храни, които осигуряват и двете и ще държите нивата на кръвната си захар в норма.

4. Приемайте пробиотици

Пробиотиците подобряват здравето на червата. Когато консумирате прекалено много захар, червата ви се задръстват с лоши бактерии, които могат да повлияят на вашето когнитивно функциониране – способността ви да мислите правилно и логично. Заложете на киселото мляко и други храни с естествени пробиотици, които ще помогнат за здрав и функциониращ стомах и черва.