Ако си мислите, че здравословното хранене е единственото което ви осигурява енергия и добра форма, се лъжете. Дейностите преди и след хранене също имат решаващо значение за това как ще се „държи“ тялото ви. Без дори да осъзнавате, може да правите грешки, които затрудняват храносмилането и вредят на здравето ви.

Какво да избягвате след като хапнете:

1. Пушене

Като цяло пушенето само по себе си е лош навик, но след хранене е десет пъти по-убийствено. При пушене тъпчете тялото минимум с 60 канцерогенни вещества. Така че най-добрият начин да се справите с това е да го избягвате.

2. Взимане на душ

Изчаквайте минимум 30 минути след хранене, за да си вземете душ. Храносмилането изисква много енергия и когато се къпете, кръвоносните съдове пренасочват потока към кожата, която се опитва да се приспособи към студената вода, което автоматично затруднява процесите в стомаха.

3. Консумация на кафе или чай

Кофеинът засилва метаболизма, но според експертите приемът на кафе и чай трябва да е минимум 1 час след хранене.

4. Плодове

Когато ядете плод след хранене, той се смесва с храната, като по този начин не отива своевременно до червата, в резултат на което ферментира в стомаха и усещате дискомфорт. Пречи и на правилното усвояване на останалата храна в него.

5. Сън

В никакъв случай не заспивайте веднага след хранене. Докато лягате много храносмилателни сокове пътуват в обратна посока и в резултат процесът на храносмилането тотално се обърква. По-добре четете, гледайте телевизия или правете нещо друго, което ви е приятно в рамките на 2 часа.

6. Разходка

Обикновено хората тръгват на разходка непосредствено след хранене с мисълта, че ще им помогне да смелят храната лесно. Това е мит. Стомахът се нуждае от спокойствие да храносмила, така че изчакайте поне 30 минути за разходка.