2 часа сутринта е и вие сте будни. Отново. Защо все се получава така? Разберете, че буденето посред нощ е нещо съвсем нормално и е част от човешкото ДНК, обяснява д-р Джоус Колон, основател на Paradise Sleep и автор на The Sleep Diet.

„Никой не спи без пробуждане през цялата нощ. Това датира още от пещерните хора, които постоянно са се будели, за да огледат обстановката за заплахи и после са продължавали да спят“, обяснява лекарят. След като се събудите, би трябвало после да успеете да заспите веднага. Ако обаче това не се случи, причината вероятно се крие в следното:

1. Нужда да уринирате

Ноктурия (ставане до тоалетна през нощта) се дължи на различни причини. Но ако се събуждате средно 2-4 пъти нощем, за да ходите до тоалетна, сложете щипка сол в чаша вода и я изпийте преди лягане. Телата ни се опитват да поддържат вътрешен баланс на водата и електролитите, и ако поемате повече вода и много малко сол, тялото ви може да се опита да изхвърли излишната течност, което обяснява защо се будите нощем.

2. Прегрявате тялото

Куп научни изследвания отдавна доказаха, че високата температура пречи на добрия сън. Според експертите се спи най-добре на 19-21 градуса. Намалете парното, нагласете климатика и спете в чаршафи, които подпомагат охлаждането на тялото.

3. Преглед на социалните мрежи преди лягане

Ако навиците ви преди сън включват ровене в Instagram и Facebook, това определено е причина да не спите добре. „Излагането на очите на светлината през нощта спира тялото да произвежда мелатонин, хормон на съня“, обяснява д-р Ричард Л. Ханслер от университета „Джон Карол“. От таблетните екрани до смартфоните, електронните устройства са източници на светлина, които хората са склонни да държат близо до лицата си и които пречат на добрия сън. Затова е добре да ги държите далече от леглото и да не се излагате на каквато и да е екранна светлина преди да заспите.

4. Питиета

Докато вторият коктейл може да ви приспи, той може също да наруши спокойния ви сън. „Алкохолът има седативен ефект и ако пиете достатъчно, може да ви приспи съвсем лесно“, казва Ханслер „През първите няколко часа метаболизирате този алкохол, като се създава усещане за сънливост, което обаче може да попречи на най-съществената и дълбока фаза на съня през втората част на нощта“, добавя експертът. Съветът му е просто да не пиете алкохол преди лягане.

5. Стрес

Натрупаният стрес през деня ограбва съня ви. Често дори това, което ви безпокои, нахлува в сънищата ви и не ви дава покой през нощта. Опитайте с медитация или леко четиво, което да ви разсее от проблемите преди лягане.