Даниела Динева е бивш състезател и настоящ треньор по карате киокушин. За пръв път стъпва в залата на 7 години и още тогава разбира, че това е нейният спорт.

Само 7 години по-късно, когато е на 14 години, Даниела вече може да се похвали с шампионски титли от редица републикански първенства във всички възрастови групи.

Тя е ставала европейски шампион по карате киокушин в категория до 65 кг и два пъти печели вицешампионската титла от световни първенства в Токио.

През 2015 г. Даниела е наградена със званието „Майстор на спорта“. Сега, като треньор, тя преподава в столичния СК „Шогун“ на състезатели във всички възрастови групи и е част от най-развитата до момента федерация по бойното изкуство у нас – Българската карате киокушин федерация.

Даниела решава да извърви пътя от състезател към треньор, защото иска да предаде на възможно най-много хора това, което е научила през 20-те години, в които е тренирала. Според нея спортът трябва да бъде удоволствие, а постигането на перфектна фигура чрез него, е само един от плюсовете.

Ето 6 съвета за успешна тренировка и как поддържа тялото си във форма двукратната вицесветовна и европейска шампионка по карате киокушин:

1. Намерете спорт, който ви доставя удоволствие

Всеки човек трябва сам да намери своя път към залата, независимо дали става въпрос за фитнес, бойно изкуство или друг спорт. Трябва да ви харесва това, което тренирате и да го правите с удоволствие. Затова правило номер едно – набележете няколко спорта и ги изпробвайте, докато намерите подходящия за вас.

2. Доверете се на правилния треньор

Не си правете експерименти и непременно тренирайте с компетентно лице. Хубаво е да се интересувате и да сте любознателни, но оставете треньорите да си свършат работата. Най-сериозните травми са в резултат от прилагане на неправилно заучена техника или упражнение.

3. Бъдете дисциплинирани

Едно от най-важните неща, които трябва да изпълните, за да постигнете добри резултати, е да бъдете дисциплинирани. Спазвайте тренировъчния си режим и никога не си задавайте въпроса: „Тренира ли ми се днес?“. Ако имате планирана тренировка, тръгвайте към залата. Трябва да бъдете отдадени на спорта и да го превърнете в част от живота ви.

4. Постоянството е пътят към добрата фигура

Повечето хора губят мотивация, ако не постигнат бързи резултати и започват все по-рядко да влизат в залата. Не гонете бързи и кратки резултати. Тялото ви иска да сте постоянни. Най-важното е да знаете, че тренирате за здраве. След като тялото ви стане здраво, то резултатът неизменно ще стане видим.

5. Тренирайте сутрин

Трябва да спазвате тренировъчния си режим и да не забравяте дните за почивка. Те са също толкова важни, колкото и дните за тренировка. При възможност тренирайте сутрин, защото тогава се горят най-много мазнини и тялото ви ще е в прекрасен тонус за предстоящия ден.

6. Не пропускайте нито една част от тренировката

И като треньор по карате киокушин, и като състезател, съм се убедила в златната формула за ефективна тренировка – загрявка, същинска част и стречинг. Всяка една част от нея е важна и задължителна. Тялото се нуждае от подготовка за натоварването, което му предстои и рискът от травми например е много голям, ако се пропусне загрявката. Стречингът често бива пренебрегван, но той също има огромно влияние за цялостното състояние на тялото и за успокояване на мускулите.