Ако се насочваме към хранителен режим с ниско съдържание на въглехидрати, кетогенната диета може да бъде от полза. Тя намалява дневния прием на въглехидрати с 35 г или по-малко, в зависимост от плана, който следваме.

Идеята на кетогенната диета е, че, когато в организма няма въглехидрати, които той да използва за енергия, черният дроб преобразува мазнините в мастни киселини и кетони. Тогава кетоните се използват като основен източник на енергия, което означава, че изгаряме повече мазнини.

Макар кетоните да могат да заменят въглехидратите като основен енергиен източник, това може да има и своята цена. Кетозата може да причини странични ефекти, като умора, запек и вероятни хранителни дефицити.

Затова не е препоръчително да спазваме стриктна кетогенна диета, която ограничава важни хранителни вещества, каквито са въглехидратите. Въпреки това, въвеждането на определени храни, богати на протеини и здравословни мазнини, е от полза за отслабването. Те помагат за изграждането на мускули, предотвратяват колебания в нивата на кръвната захар и държат глада настрана.

Сьомга

Тази риба има богато съдържание на полиненаситените мазнини омега-3 и омега-6, които могат да се набавят единствено от хранителния режим. Повишеният прием на полиненаситени мазнини понижава възпалителните процеси, като по този начин подпомага и загубата на тегло.

Освен това, в сьомгата се намира и витамин E – мощен антиоксидант, който също се бори с възпаленията.

Още по темата

Яйца

Организмът усвоява и използва протеините от яйцата по-добре, в сравнение с всеки друг източник. Протеините намаляват времето, за което храната се придвижва от стомаха към червата, което означава, че оставя чувството за ситост за по-дълго.

Не бива да избягваме жълтъците, тъй като в тях се съдържат витамини и антиоксиданти, подпомагащи отслабването.

Зелен чай

Той се отличава с висока концентрация на епигалокатехин галат – вещество, което има по-висока антиоксидантна активност, в сравнение с витамините C и E. То се свързва и с подпомагане на отслабването. За оптимални ползи е препоръчително да го използваме вместо кафето. По този начин спестяваме калории, докато същевременно се намалява възпалението.