Независимо дали сме вкъщи и се грижим за децата и дома или се намираме в офиса, където се стремим да дадем най-доброто от себе си, стресът в ежедневието е неизбежен. Тъй като наличието му нанася вреди както на психическото, така и на физическото здраве, от полза е да се научим как да го контролираме. Следните съвети могат да помогнат за целта...

Да прегърнем любим човек

Това определено е сред най-приятните методи за справяне с напрежението. Когато прегърнем някой наш близък за около 8 минути или повече, се намалява синтеза на хормона на стреса – кортизол. Така напрежението се облекчава, подобрява се и емоционалната ни връзка с този, когото прегръщаме.

Люлеещ се стол

По този начин също можем да прогоним стреса и това е потвърдено от изследователи. Те поясняват, че умерената активност, каквато е люлеенето на стол, води до освобождаване на ендорфини, подобрява настроението и дори намалява болката, заедно с депресията и тревожността.

Дъвчене на дъвка

Ако се чувстваме нервни или притеснени на работното място, преди важна среща например, дъвченето на дъвка помага за ограничаване на стреса и тревожността. Същевременно подобрява бдителността, особено ако трябва да вършим няколко неща едновременно.

Още по темата

Масажът

В случай че служебните ни задължения включват непрекъсната работа на компютър, добре е вечер да затворим очи и да подремнем за кратко. Можем да опитаме и с масажиране на ръцете, за да освободим стреса и напрежението от тях.

Разходка в офиса

Щом се почувстваме претоварени и стресирани на работното място, вместо да останем зад бюрото, по-добре да станем и да се разходим за десет минути. Чистият въздух помага да се успокоим.