Изкуствените подсладители и царевичният сироп с високо съдържание на фруктоза присъстват в много голяма част от продуктите, които консумираме. Те обаче крият рискове за здравето и е препоръчително да бъдат замествани с натурални алтернативи. Предлагаме някои от тях, заедно с информация за полезните вещества, които съдържат.

1. Кленов сироп

Той може да се открие и под формата на прах или като кленова захар. Макар в кленовия сироп да се съдържат някои витамини, минерали и антиоксиданти, в обема, който обикновено се консумира, количеството им е малко. Така например една супена лъжица от сиропа осигурява около 1% от дневната нужда от калций, калий и желязо. Съдържа значителни количества магнезий – около 25% от препоръчителния дневен прием.

Когато си купуваме кленов сироп, трябва да избираме такъв с по-тъмен цвят, тъй като в него нивата на минерали и антиоксиданти са по-високи. Освен това, по-тъмният цвят е показател и за по-наситен вкус.

2. Мед

Пчелният продукт от векове се използва локално като метод за лечение на рани и за борба с инфекции. Консумацията му също носи редица ползи за здравето, стига да не прекаляваме, разбира се.

Този естествен подсладител съдържа малки количества съединения, които имат антиоксидантни, антибактериални, противовирусни и противовъзпалителни свойства.

За да се възползваме в най-голяма степен от тези ценни вещества, трябва да избираме мед, който не е преработван или това да е в минимална степен. Все пак не бива да се прекалява с пчелния продукт, тъй като в една супена лъжица се съдържат 20 калории и 5-6 г захар.

Още по темата

3. Кокосова захар

Подобно на бялата захар, кокосовата съдържа около 15 калории за една супена лъжица. Кокосовата захар осигурява малки количества тиамин, желязо, мед, цинк, калий, фосфор, магнезий, калций и антиоксиданти.

В нея може да се открие и инулин – несмилаем въглехидрат, който действа като пребиотик и подпомага стомашно-чревното здраве.