Що се отнася до подуването на корема, храната често е основен виновник. Добре известно е, че консумацията на бобови култури е в черния списък, но подутият корем може да е и следствие от храни, за които не очакваме да имат подобен ефект.

Следва да добавим още няколко храни, които крият този риск. Това не означава, че не трябва да ги ядем, но ако забележим подуване, е добре да се съобразяваме кога да ги консумираме...

1. Дъвка без захар

Има две основни причини, поради които тя може да доведе до болка и подуване на корема. Първата е, че докато дъвчем, естествено поглъщаме повече въздух от обикновено. Втората и по-важна причина е, че в дъвката без захар се съдържат захарни алкохоли. Те не се усвояват лесно и са честа причина за стомашно разстройство, особено когато се консумират в големи количества.

2. Газирани напитки

За повечето от нас е ясно, че подсладените газирани напитки са причина за подуване на корема. В действителност мехурчетата, които правят напитката газирана, са основният фактор, който ни издува като балон.

Още по темата

3. Чесън

Чесънът е сред храните, които се усвояват по-трудно от стомашно-чревния тракт или не се усвояват изобщо. Поради тази причина те водят до натрупване на вода в червата, ферментират и се натрупват газове.

4. Пуканки

Пуканките подуват корема, заради обема си. Порцията от 3 – 4 чаши пуканки заема място в стомаха, колкото 3 – 4 топки за тенис. Реално това осигурява въглехидрати, колкото една филия хляб, но заема много повече място, резултатът е подуване на корема.