Плоският корем е цел за мнозина, но постигането ѝ често се оказва доста трудно. Добре известно е, че отказът от алкохола и множеството клекове могат да помогнат за намаляване на килограмите в областта на талията. Истината е, че има и някои храни, които могат да помогнат да загубим мазнини от тази област...

1. Пълнозърнест хляб

Препоръчително е да избягваме консумацията на храни, които бързо повишават нивата на кръвната захар. Причината е, че когато те се понижат отново, в организма се освобождават хормоните адреналин и кортизол, които да ги стабилизират.

Затова е препоръчително да ги заменим с пълнозърнести алтернативи, при които енергията се освобождава бавно.

В пълнозърнестия хляб се съдържат 4 пъти повече фибри, три пъти повече цинк и почти двойно повече желязо, в сравнение с белия хляб. Въглехидратите в пълнозърнестия хляб се разграждат значително по-бавно, което оставя и чувството за ситост за по-дълго.

2. Бобовите култури

Те се състоят най-вече от амилоза – устойчиво нишесте, което се нарича по този начин, заради устойчивостта си към стомашните киселини и храносмилателните ензими. Поради тази причина то достига непокътнато до дебелото черво. Затова действа подобно на фибрите и спомага процеса, свързан с дефекацията.

Още по темата

3. Диня

Динята се счита за едно от най-добрите средства за контролиране на подуването на корема. Не само че е пълна с хранителни вещества, които спират процесите, свързани със стареенето, но също така е и естествен диуретик. В динята се съдържа калий, който помага срещу задържането на вода.