Посещаваме фитнеса пет дни в седмицата, стремим се да се придържаме към определен хранителен режим, но това невинаги се получава и не успяваме да изградим желаните мускули. Възможно е проблемът да се крие в някои от храните, които редовно присъстват в менюто.

Когато прекаляваме с консумацията на тези храни, лишаваме мускулите си от веществата, които са им необходими за растеж...

1. Сладкиши

Понички, торти и други сладкиши – всички те са с високо съдържание на мазнини и с ниско на протеини. Така консумираме прекалено много калории и малко протеини, което е проблем, когато се опитваме да изградим мускули.

2. Диетична кола

Мнозина смятат, че в диетичната напитка не се съдържат калории, но когато консумираме празни калории, общото количество на калориите, което приемаме до края на деня, е значително по-голямо. Това на свой ред води до натрупване на излишни килограми, а не на мускулна маса.

3. Шоколадови десерти

Да, в шоколадовия десерт има фъстъци и протеини и той не би навредил. Истина е, че фъстъците наистина засищат след тренировка, но калориите от захарта могат да се преобразуват в мазнини, което означава натрупване на излишни килограми.

Още по темата

4. Бира

Консумацията на алкохол пречи на възстановяването на мускулите. Освен това, приемаме и излишно количество въглехидрати.

5. Протеинов шейк

Известно е, че много хубаво не е на хубаво. Същото важи и за протеиновия шейк. Когато прекалим с консумацията на три такива напитки, организмът се насища с протеини, което води до преобразуването им в мазнини.