1. Сирене и кашкавал

Не е необходимо да изключвате сиренето и кашкавала от диетата си, смятат изследователи от Дъблинския университет. Те са открили, че хората, които хапват големи количества от млечните продукти, приемат много наситени мазнини. Това обаче съвсем не трябва да ни безпокои.

„Сирената и кашкавалите не повишават нивата на холестерола, любителите на тези продукти не бива да се притесняват от надебеляване“, заяви диетологът д-р Ема Феней. По думите ѝ колкото повече един човек се храни с млечни продукти, толкова по-малък е неговият индекс за телесна маса. Сиренцата се отразяват добре и на кръвното налягане.

2. Опасностите на новото време – компютърът отключва диабет

Според ново представително изследване, публикувано в журнала „Детски болести“, малчуганите, които прекарват повече от 3 часа дневно пред компютъра (смартфона или таблета), са в риск от диабет тип 2.

Екипът от учени, изготвил изследването, е открил, че висенето пред монитора за твърде много време предизвиква т. нар. инсулинова резистентност – невъзможност клетките в човешкия организъм да реагират адекватно на инсулина. Рискът децата да се разболеят от диабет, ако са вързани за умните устройства, е около 10%.

3. Храненето навън ни пързаля в килограмите и кръвната захар

Според публикация в авторитетния журнал „Science Direct“, ако готвим всичката си храна за деня в дома си, то качеството на живота ни ще се вдигне значително.

Учените направили този извод, изучавайки 437 души и техните навици. Оказва се, че онези от тях, които често хапвали навън, страдат от затлъстяване. Освен това любителите на бързото хранене съвсем не се радват на добри инсулинови нива. Поради това кръвната им захар се отклонява от нормалните граници (4 – 6,0 mmol) и стига 6,6 mmol.

Това обаче съвсем не е така при онези хора, които си вземат в кутийка нещо за обедната почивка. Те се радват на добра телесна маса и на отлични инсулинови нива. Освен това избягването на заведенията за бързо хранене им помага да спестят и средства.

Александър Градинаров