След като си вземем душ, се чувстваме като чисто нов човек. На какво обаче се дължи това? Според научни доказателства къпането има както физически, така и психически ползи, благодарение на които се чувстваме по-добре, а продължителността им трае поне 24 часа.

Докато душът е много по-удобният и бърз начин да се изкъпем, потапянето във ваната има и допълнителен ефект, тъй като влияе благоприятно на настроението ни.

Психологът Нийл Морис пояснява, че къпането намалява песимизма, като допълва, че по този начин наистина можем да се откъснем от ежедневието и да си осигурим изключително необходимите ни тишина и комфорт.

Освен подобряване на настроението, къпането във вана може да намали възпаленията, да подобри съня, да облекчи мускулните неразположения и да помогне срещу депресията.

Разбира се, по-бързият душ също носи своите ползи. Студеният душ сутрин например ни събужда, тъй като ниската температура повишава приема на кислород и сърдечната честота, което подобрява кръвообращението.

Още по темата

Ако се стремим да свалим няколко килограма, студеният душ може да помогне и в това отношение, тъй като стимулира кафявата мазнина с 15%. За разлика от бялата мазнина, кафявата всъщност изгаря калории.

Топлият душ също има своите ползи. Горещата вода действа като естествено средство за отпушване на носа, като по този начин облекчава проблемите, свързани със синусите и настинките. Освен това, намалява чувството на тревожност и помага на организма да се изчисти от натрупаните токсини чрез потенето.

В данни на проучване се посочва, че топлата вода може да облекчи болката и да засили чувството ни за благосъстояние.