Понякога без значение дали тренираме или не, подуването на корема е неизбежно. Въпреки че може да се окаже трудно да определим точния източник на този дискомфорт, решението за него може да се крие в консумацията на повече храна. Да, има много храни, подходящи за топлото време, които могат да ни помогнат да се справим с този проблем.

1. Краставици

Тези зеленчуци не просто съдържат кверцетин – антиоксидант, който облекчава подуването, но те зареждат организма с вода, витамин С и цинк, които го поддържат хидратиран и предотвратяват задържането на течности и подуването на корема.

Външната обвивка на краставиците също е с високо съдържание на кофеинова киселина – друг антиоксидант, който потиска възпалителните процеси.

2. Авокадо

Този плод е с ниско съдържание на захар и не съдържа фруктоза и сорбитол, за които се знае, че причиняват подуване и газове в червата.

Авокадото съдържа разтворими фибри, които подхранват полезните чревни бактерии и подобряват храносмилането.

Още по темата

3. Домати

Храните, които са с богато съдържание на калий, като доматите, могат да облекчат подуването, намалявайки нивата на натрия в организма.

Тъй като дехидратацията може да е причина за задържане на течности, консумацията на домати допринася за ежедневната нужда от вода, като по този начин намалява подуването.

Доматите също така са нискокалоричен източник на витамин С, ликопен и други антиоксиданти, които определено могат да помогнат срещу подуването на корема.