Ограничаването на приема на захар може да бъде предизвикателство, особено ако искаме да влезем по-бързо във форма. Има дни обаче, в които сме уморени, стресирани и ни се иска да похапнем нещо сладко, с което да си набавим енергия.

Ако искаме да намалим приема на захар и да се храним по-здравословно, трябва да спазваме няколко съвета, за да имаме по-голям успех с режима. Ето 10 неща, които можем да ядем и пием през деня, без да се притесняваме, че ще приемем повече захари:

1. Вода

Приемът на вода в горещините е много важен за хидратацията на тялото. Пиенето ѝ ни помага и да забавим желанието за консумация на сладко, колкото и да не ни се вярва. Истината е, че често чувстваме, че ни се похапва, а всъщност сме жадни.

2. Зелен чай

Този и някои други видове чай могат да регулират нивото на захарта в кръвта. Ако пием до четири чаши зелен чай на ден, може да намалим високата кръвна захар. Той също потиска апетита, затова много диетолози го включват в различни менюта. Не трябва обаче да прекаляваме със зеления чай, защото той е силен почти колкото кафето и може да ни докара безсъние.

3. Сладки картофи

Благодарение на естествено сладкия им вкус, с този вид картофи успешно ще преодолеем копнежа на стомаха за сладки храни. За разлика от белите картофи, сладките не увеличават нивото на кръвната захар. Освен това съдържат много полезни вещества като калий, магнезий, витамини С и А. Можем да закусваме или вечеряме с порция варени или печени сладки картофи.

Кои са останалите храни четете на Puls.bg