Искате да изчистите разума си, да понижите нивото на стреса и да бъдете в покой? Обърнете се към традиционните ритуали на японската култура.

Всички тези ритуали помагат да се вслушате в себе си, да забавите безумния ежедневен ритъм и да се насладите на красотата на живота. Нюансите на тези ритуали, в идеалния случай, трябва да се учат дълги години. Но нищо не пречи да усвоите и да приложите някои елементи, пише Madame Figaro.

ОТОНАМАКИ

Този метод на релаксация имитира повиването с пелени, но на възрастен човек. Изобретен е от акушерката Нобуко Ватанабе. Ритуалът позволява да понижите напрежението, както физическото, така и психическото. Отстрани целият процес изглежда много странно – възрастни хора заемат ембрионална поза, биват повити като бебе и се клатушкат ту на една страна, ту на друга, за да отпуснат мускулите и да се почувстват в безопасност. Според специалистите, в такова положение човек се връща в състоянието на бебето в утробата на майка си и отново усеща хармония.

Как да го направите?

Трябва ви помощник. Легнете в центъра на просторно легло, сгънете коленете, приближете ги към гърдите или корема и ги обгърнете с ръцете си. Помолете помощника си да ви „повие“, ако не искате, можете да използвате само лента, която да придържа коленете ви. Затворете очи и започнете бавно да се поклащате на едната и на другата страна. Не забравяйте да дишате дълбоко. Правете упражнението 10-15 минути. Внимание – хора, които страдат от клаустрофобия, могат да изпитат дискомфорт.

ЯПОНСКА ВАНА

В началото баните в Япония се строели до храмовете. Тяхната основна идея била очистването на разума, не просто на тялото, както в Европа. Традиционните японски вани се изработват от дърво. Водата се нагрява до 42 градуса. Такава температура помага за отпускането на мускулите и извеждането на токсините от тялото. Ефектът на чувствено наслаждение се достига и чрез използването на различни етерични масла и цветя. В такава вана не се къпете, ползвате я, след като сте се изкъпали, а не преди това.

Как да го направите?

Изкъпете се с любимия си душгел и легнете във ваната. Добавете няколко капки ароматно масло по избор, можете да добавите соли за вана, розови листа, сок от лимон или мандарина. Запалете ароматни свещи и изгасете светлината.

ЦЕРЕМОНИЯТА КОДО

Кодо е изкуството на наслаждението от благоуханията на смолите на вечнозелените дървета. Да се научите да разпознавате различните нюанси на ароматите на сандаловото дърво, амбра, мускуса, алоето и други, не е така просто. Кодо е едно от трите традиционни видове изкуства в Япония, заедно с чаената церемония и икебаната.

Как да го направите?

Церемонията предполага особен етикет. Не е необходимо да вниквате във всяка малка подробност, важното е да отдъхнете и да развиете обонянието си. Необходими са ви тамян, ароматни свещи и чаша с вода, от която да вдишвате прибавения аромат. Изберете такъв, който ви харесва – кипарис, сандалово дърво, кедър, и се отпуснете.

ШИАЦУ

Шиацу е древна масажна техника, която се извършва по специална система от точки и меридиани, за да бъде възстановен енергийният баланс в тялото на лекувания. Освен с оздравителен характер, масажната терапия се прилага и с цел превенция и профилактика на здравето.

Как да го направите?

Този масаж се практикува в много клиники и центрове за красота. Винаги избирайте онези, за които сте събрали достатъчно информация, за да им се доверите. Най-добре е да бъде майстор от Китай. Някои елементи можете да опитате и у дома самостоятелно.

Масажирайте около минута тила с върховете на пръстите си, за да премахнете натрупания от деня стрес. След това притиснете със свитите си в юмрук ръце раменете си, за да намалите умората. И накрая – притиснете палеца между веждите си – това помага да отпуснете мускулите на лицето.

ЧАЙНА ЦЕРЕМОНИЯ

Японците се „запознават“ с чая благодарение на будистките монаси в края на IX век. В сега съществуващата церемония се използва зелен чай, стрит на прах, на който приписват целителни и тонизиращи свойства. Процесът на неговото приготвяне изисква спокоен и медитативен подход. Ритуалът продължава около 45 минути.

Как да го направите?

Чаят се приготвя по два начина – силен(коча) и слаб (усуча). За първия са ви необходими 4 г прах, който се залива с 50 мл вода. За слабия са ви необходими 2 г за запарване с 80 мл Вода. Чаят се изсипва в суха и подгрята чаша. Залива се с гореща вода и се разбърква с бамбукова пръчка до пълно разтваряне.

СУТРЕШНА ГИМНАСТИКА

При този ритуал, за разлика от останалите не съществува многовековна история. Сутрешната гимнастика – или rajio taiso, се е появила през 1928 година и бързо станала популярна. Сега я практикуват в паркове, офиси и други обществени места. Упражненията позволяват да се поддържа форма, за тонизиране на мускулатурата, подобряване на равновесието и за снемане на напрежението.

Как да го направите?

За rajio taiso можете да намерите достатъчно информация в мрежата, както и видео упражнения. Най-важното е, че можете да ги практикувате навсякъде.