Знаете ли, че някои храни, които консумираме, могат да ни помогнат при запомнянето или да ни накарат да се концентрираме по-добре? Колкото повече растем, толкова повече се подобряват тези способности на мозъка. Например 6-годишно дете може да се фокусира върху нещо за около 15 минути, след което вниманието му се насочва към нещо друго. Когато то стане на 9, ще може да се съсредотичи върху същото нещо за около час.  

Има много фактори, които пречат на нашата концентрация- физическо и емоционално състояние, различни външни дразнители на околната среда като шум и други. Храната също може да окаже своето влияние. 

Кои храни подобряват паметта и концентрацията ни?

1. Кафе 

Много от нас започват деня си с чаша кафе. Кофеинът в него ни помага да си отворим очите. Умерената консумация на кафе може да засили концентрацията ни, особено сутрин, след пиянска вечер, а и да подобри бързината на реакциите ни. Доказано е, че топлата напитка подобрява краткосрочната ни памет.

Прекаляването с кафето обаче води до разтреперване и нервност. Затова препоръчителната доза кофеин, която да приемаме за деня, е не повече от 400 милиграма. Една чаша кафесъдържа между 95 и 200 милиграма, тоест не е добре да пием повече от 2-3 чаши на ден.

2. Шоколад 

Освен, че ни дава наслада, шоколадът помага на мозъка да се концентрира. Това се дължи на какаовите зърна, които са пълни с флаваноиди, сред които епикатехин и катехин, които имат антиоксидантни свойства. Какаото също съдържа кафеин. Според проучване, какаото може да задържи вниманието ни върху даден обект за по-дълго време, а също така да подобри и настроението ни. 

Кои храни още да хапваме може да прочетете на Puls.bg