Желязото е ключов микроелемент за човешкия организъм. Той има незаменима роля за кръвотворните функции. Използва се при синтезата на хемоглобин – основният структурен белтък на еритроцитите, подсигуряващ преноса на кислород към клетките и на въглероден диоксид към белия дроб. Трайният дефицит на желязо се асоциира с нарушаване на кръвотворните функции и развитие на желязодефицитна анемия.

До дефицит на желязо се стига в три случая – при затруднено усвояване на желязото в чревния тракт, при ускорена загуба на микроелемента и най-вече при намален негов прием. Този есенциален микроелемент трябва да постъпва редовно в организма и това може да стане с приема на храни богати на желязо.

При дефицит на желязо – железен хранителен режим

Дефицитът на желязо е водещият хранителен дефицит в световен мащаб. Сериозни проблеми с ежедневното му набавяне в достатъчни дози изпитват и деца, и възрастни. Това налага да се познават най-богатите на желязо храни и те да се превърнат в основна част от хранителния режим на засегнатите.

Като източник на желязо може да се ползват и животински, и растителни продукти. По-лесно усвоимо и с по-голямо значение за човека обаче е желязото, съдържащо се в храните от животински произход.

От кои храни можем да си набавим желязо четете на Puls.bg