През есента, когато слънцето вече не е достатъчно силно, за да могат селскостопанските култури да узреят, много лесно можем да намерим зелени домати. Макар и не толкова вкусни, колкото узрелите, зелените домати не им отстъпват по полезни съставки и здравословни ползи.

Важно е да се отбележи една съществена особеност. Консумацията на зелени домати в суров вид трябва да се избягва, защото съдържат вещества, които в големи количества може да имат токсичен ефект.

Тези вещества обаче се неутрализират бързо в процеса на термична обработка или ферментация на зелените домати. Хубавото е, че има редица начини за кулинарна обработка на тези зеленчуци с включването им в състава на много вкусни гозби. И туршиите са само един пример от доста големия списък.

Зелените домати са богати на витамини от почти всички групи и на вещества, които организмът използва за синтеза им (т. нар. провитамини). Високо е количеството например на бета-каротин, известен и като провитамин А, защото от него организмът синтезира витамин А. Високо е съдържанието в зелените домати и на витамин С и В-комплекс. Към тях можем да добавим и сравнително рядко срещания витамин К. Този състав осигурява мощно антиоксидантно действие, но това далеч не изчерпва ползите от консумацията на зелени домати.

Повече за ползите от зелените домати четете на Puls.bg