Главоболията през почивните дни са крайно нежелателни, но и доста често срещани. Обикновено започват още от сутрешните часове като тъпа болка и до вечерта може да се превърнат в пулсираща мигрена.

Тези неразположения съсипват плановете ви за почивка, като ви принуждават да останете затворени в тиха, тъмна стая с болкоуспокояващи.

На какво се дължи силното главоболие през почивните дни?

То може да е следствие на някои от социалните ви навици. За да се насладите на почивката максимално и да изгоните болката, предлагаме някои полезни съвети.

1. Ставайте в един и същи час всеки ден

Мнозина с нетърпение очакват уикендите, за да може да компенсират недоспиването през седмицата. Това обаче е лоша идея. Само защото това са почивни дни, не означава, че трябва да спите до обяд.

Прекаляването със съня е една от основните причини за силно главоболие през почивните дни. Затова е важно да ставате по едно и също време, дори тогава.

Още по темата

2. Следете приема на кофеин

В делничните дни сте свикнали да получавате дозата кофеин в определен час – до 7 часа сутринта например, затова организмът очаква да го получи всеки ден по това време.

Но ако все още сте в леглото дори в 10 часа сутринта в събота, това е доста след часа за кофеин. Това няма как да не се отрази, а резултатът е главоболие.

3. Останете хидратирани

Когато не консумирате достатъчно вода, това също може да доведе до силно главоболие. Не забравяйте да пиете достатъчно течности през целия уикенд.

4. Стойте далеч от компютъра

Избягвайте изкушението да седите пред компютъра за дълги часове през почивните дни. Този вреден навик също може да предизвика силно главоболие и да осуети почивката.