Яйцата са сред най-пълноценните източници на белтъчини, на витамините D и В и на микроелемента цинк. Един от многото начини, по които те се ползват в кулинарията, е консумацията им в суров вид.

Дали ще бъде в състава на майонеза, шейкове, сосове или коктейли, сурови яйца се ползват често и дори консумацията им в този вид се асоциира с някои ползи за организма, губещи се след термична обработка.

По-задълбочен анализ на консумацията на сурови яйца обаче показва, че недостатъците и потенциалните рискове може сериозно да надвишат ползите.

Сурови яйца – не само опасни, но и по-малко полезни

Основната опасност при консумация на сурови яйца идва от риска от заразяване със салмонела. Този риск значително се редуцира при термична обработка на яйцата.

Наред с опасността от сериозни бактериални инфекции обаче, консумацията на сурови яйца се асоциира и с чисто хранителни пропуски. Оказва се, че в суров вид много от хранителните ползи на яйцата се губят, защото организмът ни не може да усвои полезните вещества.

Още по темата четете на Puls.bg