Грейпфрутът е един от плодовете, който трябва да присъства в менюто ни през зимата. Цитрусът предлага различни хранителни вещества, които помагат на организма да се бори с вирусите. Дали за свежа закуска или между храненията, грейпфрутът ни зарежда с енергията, която ни е нужна в студените и мрачни дни.

Хранителна стойност

100 грама розов, бял или червен грейпфрут съдържа 32 калории, 0,63 г протеини, 8,08 г въглехидрати, 0,10 г мазнини, 1,10 г фибри.

Плодът е богат на витамините C и B9, калий и магнезий. Доказано е, че розовият и червеният сорт съдържат по-голямо количество провитамин А, в сравнение с белия. В грейпфрута се съдържат още веществата нарингин, бергамотин и дихидроксибергамотин (последните две не са полезни в големи количества). Той е и източник на пектинови фибри, които се намират и в ябълките. Някои сортове от цитруса са много по-полезни, защото в тях има ликопен, който е важен антиоксидант.

Консумацията на грейпфрут и други цитруси помага при умора, настинка, малария, диабет, запек, лошо храносмилане, проблеми с урината, повишена киселинност в стомаха и други. Тези плодове действат като мощен антисептик. Също така съдържат вода, която се грижи за здравето на кожата и нормалната функция на червата.

Ето още за най-големите ползи на грейпфрута за здравето:

Гони грипа

Веществата в плода свеждат до минимум киселинността, а горчивият му вкус ни дава тонус. В грейпфрута се съдържа флавоноидът наргинин, който е силен антиоксидант. А през зимата тялото ни се нуждае от него, защото той има антивирусни, противогъбични, антибактериални, противоракови и противовъзпалителни свойства. Това го прави силен помощник за предпазване или оздравяване от грип и настинки.

Кои са другите ползи от консумацията на грейпфрут четете на Puls.bg