Ако съдим по честотата, с която ги консумираме и отношението на повечето хора към тях, спокойно можем да заявим, че бобовите култури са сред най-подценяваните хранителни продукти по света, при това напълно незаслужено.

Бобовите храни са отличен източник на белтъчини, фибри и витамини от групата В. Освен тях обаче съдържат и редица микроелементи и антиоксиданти. Всичко това ги превръща в първи избор като алтернатива на месото при вегетарианци и вегани.

Проучванията доказват, че бобовите култури действат много добре за поддържане на кръвната захар и кръвното налягане в норма, за понижаване на холестерола и подобряване на чревното здраве.

Бобовите култури са обособени в отделно семейство в растителния свят (Fabaceae). В него попадат десетки различни продукти. Ето кои са най-пълноценните източници на полезни хранителни вещества сред бобовите храни.

Нахут

В 100 г нахут се съдържат около 200 калории, което няма как да постави тази култура сред нискокалоричните и бедни на въглехидрати храни. Тези калории обаче идват от бавно усвоими сложни въглехидрати. В допълнение с високото съдържание на белтъчини и фибри и ниското съдържание на мазнини, това превръща нахута в прекрасна алтернатива на месото. Много полезно би било периодично приемът на месни продукти да се заменя именно с прием на нахут.

100 г нахут осигуряват около 75% от препоръчителния дневен прием на манган и фолиева киселина и около 30% от дневната доза мед и желязо.

Кои са другите бобови култури, които носят най-много ползи, четете на Puls.bg