Пробиотици е названието на полезните бактерии, които естествено населяват червата ни и участват в храносмилането, поддържането на имунитета и други жизнени процеси.

Като фармацевтичен продукт пробиотиците набират популярност като средство за прием, успоредно с антибиотиците за компенсиране техния унищожителен ефект върху полезната чревна флора.

Истината е, че приемът на пробиотици никога не е излишен, а най-добре би било да се приемат като част от състава на храната ни.

Има хранителни продукти с високо съдържание на пробиотици, които можем да приемаме редовно. Те са задължителни за хората с нередовен стомах, склонни към често подуване на корема, запек и други храносмилателни проблеми, както и за хората, които искат да подсилят своята имунна система. С тези храни можем да си подсигурим редовен стомах, оптимално действие на чревния тракт и силен имунитет.

Безспорно най-популярно сред храните, богати на пробиотици, е киселото мляко. Списъкът обаче е дълъг.

Топхрани, богати на пробиотици

Високото съдържание на пробиотични бактерии в киселото мляко се дължи на процеса на ферментация на лактозата в него. При ферментацията се създават идеални условия за свръхрастеж и развитие на млечнокиселите бактерии от род Lactobacillus – основни представители на пробиотиците в чревната флора. Освен при втасването на киселото мляко обаче ферментация протича при производството и на други продукти и съдържанието на пробиотици в тях също е много високо.

Туршии

Киселото зеле и другите зимни туршии са едновременно богати и на пробиотици, и на органични киселини, които действат като пребиотици, т. е. подхранват развитието на полезните бактерии. Този комбиниран състав превръща туршиите в много полезна храна за стомаха, червата и имунитета.

Кои други храни са богати на пробиотици четете на Puls.bg