Каква по-добра новина за всички, които обичат да си похапват! Мечтата да можем да се храним, без да се притесняваме за теглото си, се оказва реалност. Има няколко храни, които учените проучват задълбочено, и за които доказват, че няма как да прекалим с тях.

Според специалистите можем да си позволим да консумираме колкото пожелаем количества от тези храни и това няма да повлияе негативно на фигурата ни.

Научните доказателства зад това твърдение произлизат от факта, че тези храни са богати на фибри и едновременно с това имат много нисък гликемичен индекс.

Това им дава 2 предимства:

Засищат добре и задълго и няма опасност да прекалим с приема им; Не повишават рязко кръвната захар и няма опасност калориите, които носят, да се трансформират и складират като излишни мазнини.

Храните, отговарящи на тези изисквания, не са никак малко. В допълнение, повечето от тях са богати и на редица полезни вещества, които допълват здравословните им ползи.

Варени картофи

Картофите обикновено отпадат от всяка диета за отслабване, но тук има една интересна особеност. Причината за това е, че в над 90% от случаите консумираме картофите пържени, т. е. във възможно най-вредната им форма. На другия полюс са варените картофи. Трансформираната скорбяла в тях изпълнява роля, близка до тази на разтворимите фибри – усвоява се бавно и в малки количества и държи ситост. Най-позитивен е ефектът, когато варените картофи се консумират студени.

Яйца

Демонизирани в миналото, днес яйцата се препоръчват като засищаща и здравословна храна. Ползите идват не само от самите яйца, а и от начина, по който те повлияват цялостно храненето.

Проучвания показват, че хората, които закусват с яйца, усещат продължителна ситост и значително намаляват дневния си калориен прием. Така рискът от натрупване на излишно тегло е минимален, особено при физически активните хора.

Кои са останалите храни четете на Puls.bg