Специалистите не спират да напомнят колко важен е сънят за здравето ни. И това може да го установи всеки сам за себе си.

Наистина няма нищо по-хубаво от хубавия нощен сън, но понякога може да се събуждате с чувство на изтощение. На какво може да се дължи това?

1. Завършили сте вечерта с алкохол

Алкохолът може да попречи на дълбокия сън през нощта. Освен това той е и диуретик, който може да ви накара да посетите тоалетната няколко пъти през нощта.

2. Кофеин вечерта

Кофеинът е стимулант, който може да затрудни заспиването. И тъй като, подобно на алкохола, също е диуретик, може да зачести посещенията до тоалетната.

Още по темата

3. Скърцате със зъби по време на сън

Това може да влоши качеството на съня, като блокира въздушните пътища. Това често затруднява дишането и води до събуждания през нощта.

4. Ровили сте в телефона си преди лягане

Светлината от телефона ви може да наруши способността на мозъка да синтезира мелатонин, който е познат като „хормона на съня“. В резултат ще ви е трудно да заспите.

5. Тренирали сте преди лягане

Когато извършвате интензивна физическа активност в рамките на 2 – 3 часа преди лягане, това може сериозно да наруши цикъла на съня. Причината е, че се повишават нивата на кортизола – хормона на стреса, и се понижават тези на мелатонина.