Има много причини да си подсигуряваме приема на достатъчно калий всеки ден. За радост, много са и храните, на които можем да разчитаме в тази насока. Има поне 6 храни, богати на калий, които можем да интегрираме към ежедневното си меню по много и различни начини – като десерти, основни ястия или сокове.

Калият е основен химичен елемент със значение за поддържане баланса на течностите в организма, а оттам – и на кръвното налягане. Той е третият най-представен минерал в човешкото тяло, поради което по-правилно е да се означава не като микро-, а като макроелемент. Има пряка роля и върху действието на някои жизненоважни органи – сърцето, бъбреците, мозъка, мускулите.

Заради всичко това дори временният дефицит на калий отключва разпознаваеми симптоми като мускулна слабост, отпадналост, крампи, аритмия, рязко смъкване на кръвното налягане, често уриниране и др. Появата на подобни симптоми трябва да сигнализира нуждата от повишаване приема на калий. Дори при липса на такива оплаквания обаче приемът на калий трябва да е постоянен и в рамките на поне 4 г дневно. За целта може да се разчита на няколко храни. Всички знаем, че бананът е богат на калий, но има поне 6 храни, които съдържат този елемент в по-високи количества.

Авокадо

В едно авокадо се съдържа над 1 г калий. В допълнение то осигурява и големи количества магнезий, витамин А, фибри и ненаситени мастни киселини (омега-6 и омега-3).

Тиква

Това е източник на калий, който заслужава много повече внимание, отколкото получава. 100 г тиква осигуряват почти 1 г калий, а освен него получаваме и високи дози витамин К, витамин Е и други мощни антиоксиданти с общо укрепващо влияние за здравето.

Кои са другите храни с високи количества калий четете на Puls.bg