Тясната връзка между фитнеса и хранителния режим няма нужда от никакви коментари, що се отнася до правилното хранене при тези, които искат да регулират теглото и да оформят тялото си. Много важно е и да посещаваме фитнеса добре подготвени за тренировката. И не само да загреем добре преди нея, а и да си подсигурим енергия за изпълнението ѝ. В това отношение от ключово значение е правилното хранене непосредствено преди фитнес.

Има няколко типа храни, които, макар и много полезни за намаляване на теглото, не се препоръчват за прием непосредствено преди фитнес. Експертите препоръчват те да са основна част от хранителния режим на трениращите, но да не се приемат в рамките на поне 1 час преди тренировката. Заради специфичния си ефект върху метаболизма тези храни може да забавят горенето на калории, да намалят притока на енергия и да доведат до много бърза поява на умора в мускулите – с една дума – да направят усилията във фитнеса напразни.

Салати

За всеки, който е на диета за отслабване, салатата е основен елемент от хранителния режим. Така трябва да бъде и при тези, посещаващи редовно фитнеса. Повечето зеленчуци са бедни на калории и много богати на фибри. Те забавят метаболизма и може да доведат до подуване и тежест в корема, ако след консумацията им се повиши значително физическата активност. Затова салата не трябва да се консумира 1-2 часа преди тренировката.

Ядки

Почти същият принцип важи и при тях. Макар да енергизират и да са по-богати на калории от зеленчуците, те съдържат и много високи дози фибри. В основата на правилното хранене преди фитнес лежи условието да се избягват храни, богати на фибри, и да се залага на такива с по-високо съдържание на въглехидрати и белтъчини (протеини).

Какво още да избягвате преди фитнес четете на Puls.bg