За много голяма част от хората днес терминът обяд се асоциира с промеждутъка от 1 час, в който може да изоставят служебните задължения и да се нахранят. В повечето случаи дори този процес изисква оставане в офиса или хапване на нещо бързо на крак. Точно тази група хора често не разполагат с възможност да разчупят ограниченията на офисното хранене и посягат към храни, които са най-достъпни.

Обядът обаче е не просто хранене, а удовлетворяване на физиологичните нужди на тялото от разнообразни хранителни вещества. Това е основното хранене през денонощието с ключова роля за енергийния ни баланс. Затова трябва да включва не най-достъпните, а най-пълноценните храни.

Това изисква много от храните, които обичайно консумираме на обяд, да отпаднат от менюто ни.

Паста

Всички типове макаронени изделия, подплатени с много вкусни сосове, създават усещане за ситост и удовлетвореност – един много типичен ефект на рафинираните бързи въглехидрати и трансмазнините.

Освен него обаче пастата води до много бързо изчерпване на енергийния запас и ускорява появата на умора и сънливост – ефект, който често съсипва производителността ни в следобедните часове. Ако обедната ви почивка не е 2 часа и ако нямате възможност за кратки дремки следобед, не включвайте паста в обедното си меню.

Кои други храни не бива да ядете на обяд, четете на Puls.bg