Карфиолът е от храните, които често присъстват на трапезата ни през зимата. Той се среща както в много туршии, така и като съставка на различни ястия.

Ползите за здравето от неговата консумация се дължат на големия списък елементи, съдържащи се в него. Ако го включим в менюто си, ще си набавим жизненоважни минерали като калций, магнезий, фосфор, калий, цинк, натрий и желязо. В него няма вреден холестерол, а само полезни протеини и голямо количество фитохимикали, ненаситени мазнини, от които омега-3 мастни киселини.

Карфиолът осигурява диетични фибри на тялото. Той съдържа много малко естествени захари в сравнение с останалите зеленчуци, сходни на него.

Карфиолът съдържа витамин С, манган и други мощни антиоксиданти, които дават енергия на организма. Също така съдържа фитохимикали като глюкобразицин, глюкорафанин и глюконастрортин.

Тези компоненти стимулират ензимите, които защитават клетките от оксидативния стрес и уврежданията, причинени от свободните радикали.

Редовната консумация на карфиол подобрява кръвообращението и спомага за поддържането на правилното функциониране на кръвоносните съдове. По този начин намалява рискът от атеросклероза и проблеми със сърцето. Това се дължи най-вече на глюкорафанин (има противовъзпалително действие) и витамин К.

Още за полезните свойства на карфиола четете на Puls.bg