Лятото наближава и всяка една жена иска да изглежда в перфектна форма. Ето вариант, който ще ви коства 5 минути на ден. Уловката е, че трябва да практикувате всеки ден. Elle разглежда какъв е резултатът ако правите планкове един месец всеки ден.

Хълбоци

При планка се натоварва коремната мускулна група, която ще ни позволи да формираме правилна стойка и красив профил. Редовните упражнения ще ви позволят да стегнете задните части, както и коремните мускули. Само едно упражнение, което не изисква дори движение, а се използват толкова много мускули.

Баланс

Колко дълго можете да запазите баланса си, като стоите на един крак в поза „лястовица“? Този баланс зависи от коремните мускули, което пък се постига като ефект при планка. Ако сме оформили тези мускули ще бъде много по-лесно да се справите с всякакъв вид фитнес.

Метаболизъм

Тук трябва да внимават всички, които искат да намалят теглото си – при планка се изгарят повече калории, отколкото ако правите стандартни упражнения на пресата. 10 минути на ден на такова натоварване, може да ускори метаболизма ви, така че дори и през нощта тялото ще продължи да гори калории. Което помага при отслабването.

Красиви рамене и врат

Укрепването на коремната мускулна група се отразява благоприятно върху състоянието на шията, раменете, гърба и кръста и като цяло ще ни помогне да имаме правилната стойка на тялото. Необходимо е само да започнете да правите планкове.

Тялото ще стане гъвкаво

Невероятно, но факт при планка се разтягат сухожилията и мускулите, като се започне от раменете и се стигне до пръстите на краката. За тази цел можете да правите и различни разновидности – страничен планк, на една ръка, планк с вдигнат крак, както и на лакти. Всички тези позиции могат да се редуват при една 5-минутна тренировка. По този начин, след като сте натоварили основните мускули, ще увеличите гъвкавостта на цялото тяло в ежедневието.

Настроението се подобрява

Укрепване на мускулната система в областта на талията засяга не само визуалното състояние, но също така и емоционалното. Този прилив на енергия действа стимулиращо. С уседналата работа тялото се вцепенява и физическото напрежение се отразява на нервите. Треньорите гарантират, че само седмица след като сте започнали с планковете нервността, раздразнителността и апатията ще бъдат далеч от вас.