Подвеждайки се по факта, че горчицата най-често се ползва за подправяне на бургери, дюнери и други бързи и нездравословни храни, сме склонни да гледаме на самата нея също като на продукт без полезни качества и дори с негативни такива.

А истината е, че горчицата освен универсален кулинарен сос е и много полезен хранителен продукт.
Горчицата се приготвя от смляно синапено семе, към което се прибавят вода, оцет, сол и растителна мазнина. Особено когато се приготвя у дома и се ползват полезни растителни мазнини, например зехтин, горчицата може да се превърне в източник на важни хранителни вещества с няколко много позитивни ефекта върху здравето.

Подпомагане на сърдечната дейност

Жълтата горчица, приготвена по класическата рецепта, е богат източник на калий и магнезий. В 100 г горчица се съдържат около 130 мг калий и около 50 мг магнезий. Основна суровина за набавянето им е синапеното семе. И двата минерала са незаменими за сърдечното здраве и пряко зависещите от него фактори като кръвното налягане, пулсът и състоянието на кръвоносните съдове. Високото съдържание на ненаситени мастни киселини в синапа и зехтина допълва идеално позитивния за сърцето и съдовете ефект на калия и магнезия.

Заздравяване на костите и зъбите

Синапеното семе е богато на още един ключов минерал – калций. В 100 г горчица може да се съдържат около 50-60 мг от него. Редовната консумация на горчица може да допълни нуждата от ежедневен прием на достатъчно калций.

Още за ползите от горчицата четете на Puls.bg