Ако имате усещането, че коремът ви постоянно е подут, помислете от какво се състои хранителният ви режим. Въпреки че това неприятно състояние може да се дължи на различни причини, които нямат връзка с храната, в повечето случаи тя си остава основен виновник.

Кои са храните, които причиняват подуване на корема?

1. Млечни продукти

Въпреки че не всеки е алергичен към млечните продукти, хората, които са дори леко чувствителни към лактоза или казеин, са засегнати от подуване, след консумацията им.

2. Глутен

Подобно на млечните продукти, някои хора са алергични към глутен. Но ако сте чувствителни към глутен или страдате от цьолиакия, възпалението, причинено от яденето на тестени изделия и зърнени храни, крие дори повече рискове от обикновено подуване.

Този симптом обаче е добър показател, че нещо не е наред.

3. Соя

Соевите продукти могат да ферментират в червата, вследствие на което може да образуват газове и съответно да се подуе коремът.

Още по темата

4. Твърде много фибри

Фибрите са нож с две остриета. Понякога имате нужда от повече фибри, за да облекчите подуването, но ако количеството им е прекалено, може да причинят подуване.

Плодовете с високо съдържание на фибри, като ябълките и крушите, съдържат пектин – водоразтворими фибри, които се разграждат бавно. Поради тази причина те оставят усещането за ситост за по-дълго, но също така подуват и корема.

Ако приемате много фибри, пийте и много вода. Това ще помогне на организма да ги обработи по-ефективно.

5. Храни с високо съдържание на захар

Това е поредната причина да намалите консумацията на захар – тя захранва бактериите в червата, а те освобождават газове и ви подуват.