Чувствате ли очите си напрегнати? Дразни ли ви светлината от лампите и компютъра в офиса? Това може да доведе до сухота в очите, зачервяване от триенето им с ръце, главоболие. Няма как работната ни среда да е идеална и да не се „облъчваме“ с различни електронни устройства. Въпреки това, както в края на деня разпускаме с масаж, топла вана или хубава музика, трябва да намерим начин да освободим напрежението и от очите.

Съществуват различни упражнения за очите, за които има солидни доказателства, че допринасят за намаляване на тежестта в очите, укрепват очните мускули, подобряват когнитивните способности. И все пак, те само успокояват очите, но не могат да помогнат при по-сериозни проблеми с тях.

Ето няколко техники, които можем да правим по всяко време – в обедната почивка, след края на работния ден, в почивните дни.

Въртене на очите – това упражнение е много ефективно, ако се изпълнява редовно. То спомага за укрепване мускулите на очите. Прави се като седнем удобно или стоим изправени. Раменете ни трябва да са отпуснати. Седнали или изправени, вратът да е изправен, а главата да гледа право напред. Първо поглеждаме надясно, после завъртаме нагоре към тавана. После завъртаме очите наляво, след което надолу към пода (движение по часовниковата стрелка). Времетраенето на упражнението е 2 минути, като можем да направим 2 серии от по 10 повторения.

Притискане с длани – може да се изпълнява и от хора, които носят контактни лещи. Особено ефикасно е при напрежение и болка в очите. След като се настаним удобно, разтриваме дланите си за кратко, за да се затоплят, след това затваряме очите и поставяме дланите си на клепачите. Тяхната топлина ще облекчи очите. Упражнението се изпълнява за около 3 минути и може да се направи 1 комплекс от 7 повторения. Важно е да не натискаме силно с дланите.

Кои други упражнения отпускат очите четете на Puls.bg