Прекомерният прием на захар е сред основните рискове за здравето на съвременния човек. Освен че вреди сериозно във високи дози, захарта има и пристрастяващ ефект, като много хора виждат истинско изпитание в задачата да намалят приема ѝ.

Според експерти прекаляването със захарта е сред най-недооценените грешки, допускани в храненето, а основна причина за това е прекомерно високото съдържание на захар в някои храни.

Този факт лесно се подценява, защото сладостта на тези храни в много случаи е замаскирана с други вкусове и не можем да оценим колко много захар приемаме с тях.

Обезмаслени плодови млека

Дори категорията „обезмаслено“ не може да гарантира, че млякото е полезно или дори че е безвредно за здравето. Извеждането на мазнините от млякото нерядко е компенсирано с обогатяването им със захари, чието количество често е по-високо от препоръчителното за дневен прием.

Кетчуп

Произведен от домати, кетчупът е богат на витамини А и С и на антиоксиданта ликопен. Уви – и на захар, много захар. Проучвания показват, че в някои случаи се установява съдържание на 1 чаена лъжичка захар в 1 супена лъжица кетчуп. Киселият, пикантен и солен вкус замаскират сладостта, но това съдържание на захар е огромно на фона на състава на кетчупа в количествата, които се консумират от него.

Кои други храни съдържат много захар, четете на Puls.bg