Когато става дума за фитнес и натрупване на мускулна маса, най-голямо внимание се обръща на протеините (белтъчините). Това е напълно обяснимо на фона на ролята на аминокиселините – основна градивна единица на протеините и основна суровина за укрепването на мускулатурата. Затова протеините следва да бъдат основна фитнес добавка за редовно трениращите хора. Но не и единствена. Има още няколко продукта, които снабдяват с гориво мускулите или изпълняват друга важна роля за изграждането на нова мускулна маса и поддържане на издръжливостта ѝ.

Калций

Факт е, че калцият е важен за изграждането на костите, но съпоставима е ролята му и спрямо мускулатурата. Обменянето на калциеви йони е основен регулатор на мускулните съкращения, а оттам и на възможността от укрепване и увеличаване на мускулната маса. В основата на мускулното съкращение стои моментният приток на калций към мускулните влакна. Без редовно набавяне на необходимото количество от този ключов макроелемент, трудно може да се постигне максимумът от фитнес тренировките, а възстановяването на мускулатурата ще се забави значително.

Витамин D

Ролята на витамин D за състоянието на мускулатурата е съпоставима с тази на калция. Проучване доказва, че дефицитът на този есенциален витамин сериозно възпрепятства постигането на желания ефект от фитнес тренировките, включително когато се консумира необходимото количество протеини. При хроничен недостиг на витамин D се създават условия за мускулна атрофия, успоредно с отслабването здравината на костите.

Още по темата четете на Puls.bg