Любимата ви поза за сън може и да се окаже не съвсем безопасна. Според лекари тя може да доведе до някои здравословни проблеми. Не е нужно коренно да променяте своите навици, а само да нанесете някои корекции.

Ето на какво да обърнете внимание.

Спане на една страна

Установено е, че токсините се отстраняват по-добре, ако спим на една страна. Така се намалява главоболието и рискът от развитие на болест на Алцхаймер и на Паркинсон. Освен това спането на лявата страна облекчава киселините.

В случай на храносмилателни проблеми, лекарите препоръчват да се спи на лявата страна. Това подобрява кръвообращението, облекчавайки хранопровода и стомаха.

За да поддържате гръбнака си изправен, когато спите на една страна, поставете малка твърда възглавница между краката си. По този начин ще се намали натискът върху ставите. Под главата си поставете голяма и мека възглавница.

В случай на високо кръвно налягане и проблеми с кръвообращението се препоръчва да спите на дясната страна – това ще намали натиска върху сърцето ви.

По гръб

Това е най-добрата позиция, ако имате проблеми с гръбнака и ставите. Така също се предпазвате и от киселини и поява на бръчки. Тази поза обаче не е препоръчителна за сън, в случай че имате хрема, високо кръвно налягане или хъркате.

За да се предпазите от хъркане, използвайте допълнителна малка възглавница под врата, така че горните въздушни канали да са в правилната позиция.

Още по темата

Ако имате хрема, използвайте няколко малки възглавници, за да повдигнете главата си. Тя обаче не трябва да бъде прекалено повдигната, за да не навреди на врата.

В случай на болка в гърба и ставите, сложете малка възглавница под врата си, голяма и плоска под коленете и още една, по-малка, под кръста. Това ще поддържа гръбначния стълб и ще осигури нормално кръвообращение.

По корем

Японски изследователи установяват, че спането по корем помага за понижаване на кръвното налягане, подобрява храносмилането и пази от хъркане и киселини в стомаха.

За да предпазите гръбнака от прекомерно извиване и да намалите напрежението върху кръста, поставете малка възглавница под стомаха и в областта на таза. Възглавницата под главата ви трябва да е плоска или просто да я махнете, за да не страда вратът ви.